De lifestyle van jouw onderneming

Lifestyle. Het woord zegt het eigenlijk al: een stijl van leven die bij jou past. Maar wat is deze stijl nu precies en hoe kom je erachter wat het beste past bij jouw onderneming? Vanuit onze jarenlange ervaring met ondernemers zetten wij hieronder een aantal punten uiteen die jou niet alleen kunnen helpen om de juiste stijl voor jouw onderneming te kiezen, maar ook om deze op een juiste manier uit te dragen. Hieruit zal blijken dat lifestyle en ondernemingen onlosmakelijk met elkaar samenhangen. Het is te allen tijde raadzaam om deze punten vanuit jouw eigen, persoonlijke lifestyle te benaderen. Zo komt jouw ware passie naar voren en laat je zien waarom jouw onderneming zo speciaal is t.o.v. anderen.

5 tips: lifestyle en ondernemingen

1. Start met het voornaamste:

Je naam, logo en bijhorende slogan. Het eerste dat klanten en relaties zien wanneer zij met jouw onderneming in contact komen, zijn je naam, logo, huisstijl kleuren en slogan. Deze moeten dan ook direct uitstralen wat jouw boodschap is en wat bij jouw bedrijf past. Overigens kan dit door de jaren heen veranderen, dus zal je eens in de zoveel tijd kritisch naar deze punten moeten kijken.

2. Je ontkomt er niet meer aan:

Een website. Elke zichzelf respecterende ondernemer heeft tegenwoordig een website waarop klanten en relaties informatie kunnen vinden over jouw bedrijf. Omdat dit meer en meer de weg is waarop potentiële klanten jouw onderneming zullen vinden, is dit het visitekaartje dat je absoluut niet mag vergeten. Zorg dat jouw website alle belangrijke informatie bevat en zorg ervoor dat bezoekers een onuitwisbare
indruk krijgen van jouw prachtige onderneming.

3. Je locatie.

Wanneer jouw onderneming alleen digitaal bestaat betreft het hier je website/shop, maar wellicht is er ook sprake van een fysieke locatie. Wanneer mensen hier binnenkomen of langsrijden krijgen zij ook een bepaalde indruk van je bedrijf. Zorg er daarom voor dat jouw kantoor of pand de lifestyle ademt die jij voor ogen hebt. Wanneer dit naadloos aansluit bij jouw overige uitingen zoals je logo en website, creëer je een totaalplaatje dat beter en langer blijft hangen.

4. Je medewerkers zijn de ambassadeurs van jouw onderneming.

Het heeft enorm veel toegevoegde waarde wanneer zij uitstralen wat jij als ondernemer voor ogen hebt. Op deze manier netwerken de medewerkers niet alleen vanzelf voor jouw onderneming maar maken zij ook het merk van jouw onderneming sterker.

5. Je producten/diensten.

Een hele belangrijke tip als afsluiter. Jouw producten en/of diensten laten zien waar jij als ondernemer voor staat. De kwaliteit van je producten, maar ook de prijs en bijkomende service zeggen veel over de lifestyle van jouw onderneming. Dit merkt de klant ook en hiermee wordt een indruk achtergelaten die de klant meeneemt in zijn/haar mond-tot-mond reclame en in het besluit om in de toekomst eventueel opnieuw zaken met jouw onderneming te doen.

Doe je voordeel met deze tips! Heb je nog vragen of opmerkingen aan de hand van deze blog over lifestyle en ondernemingen? Neem gerust contact op!

Dit soort blogs kan je regelmatig ook terugvinden in het magazine van Netwerk Brabant, neem eens een kijkje op hun site!

Heb je een vraag? Tom helpt je graag verder!

Tom Diender
Belastingadviseur/Marketing & Sales

 040-2810371
Tom@baskuul.nl

Hoe vond jij deze post?

Laat het ons weten

Sorry dat deze post niet nuttig voor jou was

Onze content verbeteren wij samen met jou